Orasul Busteni Dezbateri

Problema locurilor de parcare

Posted by adminobd on 27 March 2012

Cum considerati ca ar trebui sa gestioneze primaria aceasta problema? Pentru problema locurilor de parcare ar exista mai multe solutii, unele propuse, alte puse deja in practica, fiecare cu avantajele si dezavantajele ei:

  • construirea de parcari noi
  • parcelarea unor portiuni din strazile orasului si concesionarea spatiilor de parcare marcate
  • transformarea trotuarelor in parcari
  • construirea de garaje, care apoi sa fie vandute sau concesionate
  • impunerea anumitor reguli de urbanism pentru constructiile noi (garaje in curte, parcari subterane)
  • etc. (puteti propune si alte solutii)

Pe care dintre aceste solutii le considerati mai potrivite si pe care le considerati nepotrivite pentru a rezolva problema locurilor de parcare din Orasul Busteni?

Advertisements

9 Responses to “Problema locurilor de parcare”

  1. O solutie costisitoare dar foarte buna ar fi fost construirea in centrul orasului a unei parcari subterane. Dar, atunci cand nimeni nu gandeste si deja parcul este reamenajat, ideea mea cam pica. De la actuala parcare a hotelului Caraiman si pana langa primarie, adica pe sub parc se putea face o parcare imensa subterana. Dar, betonata si amenajata de sus. Actualul parc si parcarea Caraimanului distruse (ca oricum e vraiste ce e pe acolo), facuta parcare in pamant si apoi acoperita si retransformata deasupra in parc. Caraimanul putea apoi sa aibe parcare atat dedesubt cat si deasupra. Sau…eventual acolo unde au acum parcarea sa fie intrarea in parcarea subterana si o intrare sau iesire in dreptul primariei. Nu sunt deacord cu parcarile de pe trotuare, deoarece din aceasta cauza trotuarele au fost foarte ingustate. Cand sunt turisti multi in Busteni abia mai mergi. Deasemenea vizibilitatea soferilor care vor sa iasa de pe strazile adiacente a fost dramatic redusa. Si…incalca legislatia in vigoare a circulatiei rutiere. Fiind banda continua atat intrarea cat si iesirea din toate parcarile orasului Busteni sunt cam interzise. ­čÖé
    Impunerea anumitor reguli de urbanism pentru constructiile noi ar fi ok.

    ***

  2. mamsaturat said

    Impunerea unor norme de urbanism cu privire la parcari este, dupa parerea mea, o solutie de luat in calcul si care ar fi trebuit pusa in practica inca de acum 10-15 ani, fiindca, intre timp, deja s-au ridicat multe constructii aiurea. De exemplu, sint cite unii care, pe un teren de 15 x 15 metri, isi ridica un viloi de 14 x 14, iar intre gard si peretele casei mai ramine spatiu doar cit sa treaca un singur om. Bineinteles, asta inseamna ca masina (sau masinile) va fi parcata pe trotuarul din fata viloiului, ocupind, inutil, domeniul public. Daca fiecare ar fi obligat sa-si faca garaj in curte, ca la americani, atunci lucrurile ar sta altfel. De asemenea, in cazul fabricilor, magazinelor, hotelurilor si pensiunilor care se vor ridica de acum inainte, ar trebui impusa construirea unei parcari la subsol. Nu ar rezolva complet problema locurilor de parcare, dar ar mai elibera un pic trotuarele si marginele strazilor.

    Transformarea trotuarelor in parcari este o solutie foarte proasta, o chestie facuta cam dupa ureche, in stil manelist. Alte dezavantaje, pe linga cele enumerate de designextrem, ar fi faptul ca parcarile de pe trotuare ARATA URIT (mai ales ca sintem si statiune turistica), iar in cazul celor de la marginea DN1, incurca si traficul.

  3. saplec said

    Aici trebuie sa fim obiectivi si sa spunem ca exista o hotarare de consiliu ( care se aplica sau nu functie de dorinta ) data mai demult in care se prevede ca unitatile de cazare sa aiba obligatoriu spatiu de parcare si sau parcare subterana, a fost valabil si s-a aplicat si la MegaImage, ca de aceea au intarziat, iar la Busteni POT-ul e de 30 – 60% functie de zona.
    Revenind la parcari, cred ca nu ati vazut dar in ultimul timp precum spuneam cu alt pseudonim am ajuns “tranzit” iar parcarile sunt “goale”, iar asta incepe sa fie de bine, oricum nu prea mai ai ce face prin Busteni in ultimul timp. Dar o idee de relansare sociala cred ca exista … ce ar fi daca am incepe sa populam centrul Busteniului cu cetateni , in fata primariei, doar sa ne plimbam sa para ca suntem turisti si sa se creada ca a inceput inflorirea economica, poate se mai maresc taxele si cresc preturile la terenuri si case si vin buluc investitorii sau cumparatorii, care pe urma vor veni si ei alaturi de noi sa faca ture ca li s-a aratat leopardul sa mai fie si altii prostiti ca noi.

    Sa fim iubiti si sanatosi !

  4. adminobd said

    Pai la Mega Image ma si gindisem, ca exemplu pozitiv in ceea ce priveste parcarea subterana. Nu stiam de hotarirea respectiva si ma bucur sa aud ca exista reglementari si pentru parcari si pentru POT de sub 60%, dar intrebarea e… se si respecta?

  5. Hei…Mega Image nu are parcare subterana functionala. Parcheaza masinile aiurea cam in strada. Daca sunt masini mai lungi parcheaza fix ca… bip-ul. Au amenajat insa o parcare suspendata intr-o laterala dar soferii nu prea se baga pe ea. Rar sunt unii acolo.
    Cei ce parcheaza masinile in fata magazinului cam incurca traficul si se pot alege cu masinile lovite daca nu le inghesuie cum trebuie. In plus acolo este curba si linie continua ­čÖé

  6. Parcarile din oras sunt majoritatea cele de la DN1. Sunt parcari urate si amplasate prost. Au ingustat rau de tot trotuarele. Trotuarele ar fi fost frumoase daca aveau flori, garduri vi…sau orice altceva, dar nu parcari. Sa nu mai zicem de parcarea de la taxe si impozite…care mananca trotuarul la greu…iar cladirea la randul ei are stalpi pe trotuarul ramas…aberant. Arhitectii lui peste.
    O intrebare: cand mergi cu masina pe un drum national marcat cu banda continua…ce faci? Ai voie sa calci banda? Ai voie sa stationezi? Ai voie sa dai cu spatele? Nu. Atunci…daca intrii in parcare, cum mai iesi? Incalcand legile de circulatie nu? A existat un caz in Busteni in care o masina mica a fost lovita la iesirea dintr-o strada adiacenta drumului national din cauza vizibilitatii reduse de masinile parcate. Daca ai numai dubite parcate nu mai vezi ce vine de pe strada…iar iesirea este riscanta. Oricand poti fi pupat de un tir…si lasat lat.
    Oricum in Busteni se incalca si semnele de circulatie. Am vazut nu stiu cate strazi cu sens unic pe care trec masini invers. Sau…stiai ca strada x are sens unic…si a doua zi te trezesti ca strada x are sensul unic invers…nu asa cum stiai tu. Cine face modificarile nu stiu…dar e putin cam aiurea. Sa luam exemplu strada Viitorului sau strazile de pe Zamora…sau Nistor Urechea. Aveau un anumit sens, apoi acesta a fost modificat.
    Si inca o chestie care mi se pare oarecum periculoasa. A fost ingustat trotuarul in dreptul strazii Vaii Albe pentru a putea intra masinile mai usor pe strada iar restul masinilor pentru a-si continua drumul fara sa se mai opreasca. Pai…incercati sa fiti pietoni la Valea Alba…stati cu morcovul in bip….pentru ca masinile acum intra cu viteza pe strada…super misto. Nu stiu daca slugile inteleg ce spun eu aici…dar am oase pentru ei ­čÖé Hai…cutu cutu… :)))

  7. ├Äntr-adev─âr sunt legi speciale ├«n domeniu cu prevederi exprese, ├«ns─â uita╚Ťi un singur lucru.., ne afl─âm pe ÔÇ×planta╚Ťia lui SavinÔÇŁ aici lege o face el. ├Än mod normal Prim─âria pl─âte╚Öte un func╚Ťionar de specialitate care ar trebui s─â ├«nchei un proces-verbal de constatare la finalizare oric─ârei lucr─âri de construc╚Ťie.., dar ÔÇ×interesul poart─â fesulÔÇŁ
    Am mai posta ├«n acest sens ╚Öi nu vreau s─â revin asupra subiectului.., a╚Ö mai ad─âuga totu╚Öi sutele de proiecte care au fost ├«nc─âlcate ├«n mod grosolan, la care autoritate locala a ├«nchis ochii (ex: ├«n locul unui proiect cu 2 nivele, a r─âs─ârit o construc╚Ťie cu 5 nivele+ mansard─â).
    a╚Öa c─â nu-i nici o noutate cu parcarea Mega Image a╚Öa nu n-a fost nici cu acordul de func╚Ťionare.., ├«n timp ce jum─âtate era ├«n construc╚Ťie, ├«n cealalt─â jum─âtate se f─âceau cump─âr─âturi.

  8. maria said

    problema parcarii nu se pune doar in centrul orasului care din conincidenta este pe DN1. Nu exista parcari pe nicaieri. Pe strazile laterale este cate o pensiune la 3 case, care are suprafata construita din gard in gard si lasa clientii sa parcheze pe strada, pe trotuar. Ar fi in stare sa le puna ca pe masinile de calcat sa incapa mai multe. Pentru astia ce opinie este? Dar chiar, afara de bloguri “in spatele gardului inalt” unde se mai depun si sustin petitii in Busteni?

  9. Elena said

    buna ziua!tuturor am si eu un mare regret pentru,aceasta tara.Am propus unui primar un proiect in valoare de 3 000.000eur si am fost refuzat

Adauga un comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: